Bardzo dobre filmy Tonego
"bezdyskusyjnie" rzetelna robota
1. Top Gun
2. Beverly Hills Cop II
3. Last Boy Scout, Th
4. True Romance
5. Crimson Tide
6. Enemy of the State
7. Man on Fire
8. Déja` Vu
mogące być przedmiotem sporu
1.Taking of Pelham 1 2 3,
2. Unstoppable
3. Spy Game
4. Zagadka nieœmiertelności
Ridley Scott
"bezdyskusyjnie" dobre
1. Obcy - 8. pasażer "Nostromo"
2. Łowca androidów
3. Legenda
4. Thelma i Louise
5. Gladiator
6. Helikopter w ogniu
7. American Gangster
8. W sieci kłamstw
Dyskusyjne, czasem bardzo dyskusyjne:
1.Prometeusz
2. Robin Hood
3. Królestwo niebieskie
4. Hannibal
5. 1492: Wyprawa do raju
Ridley zebrał więcej nagród i zarobił więcej pieniędzy - czy to jednak jest wiarygodnym wyróżnikiem rzekomej wyższości nad bratem? Nie wydaje mi się. Zachęcam do dyskusji, z ew. proponowaniem filmów i argumentacją. Bezdyskusyjne w cudzysłowie, bo nic nie jest naprawdę bezdyskusyjne - chodzi o uznany status
Moje top 10
Tony
świetne
1. zagadki nieśmiertelności
bardzo dobre
2. true romance
3. last boy scout
4. fan
5. spy game
6. unstoppable
dobre
7. enemy of the state
8. bevery hills cop2
9. man on fire
10. crimson tide
Ridley
świetne
1. alien
2. blade runner
3. thelma
bardzo dobre
4. american gangster
5. osaczona
6. helikopter w ogni
7. w sieci kłamstw
dobre
8. królestwo niebieskie
9. gladiator
10 black rain
prometeusza nie widzialem (czekam na blu-ray)
Ridley Scott tworzył podwaliny gatunków i definiował kino hollywoodzkie. Nim się urodziłeś pisano o nim w podręcznikach szkół filmowych. Tony Scott bardzo sprawny twórca kina akcji, reklam i niewiele ponadto. Sam był tego świadom.
Mam pewien ranking sumujący wartość za sukces komercyjny, artystyczny i popularny, który dotyczy SKUTECZNOŚCI reżyserów i ich produkcji od roku 2000. Według tego rankingu Ridley Scott jest 2x lepszy od młodszego brata.
Miejsce 9. Ridley Scott 31,432
Miejsce 19. Tony Scott 15,920
---
Wszystko jest sprawiedliwie wyliczone. Kiedyś opublikuje.
U mnie Ridley góruje nad śp. +Tonym+.
RIDLEY ...
1. Gladiator - 10/10 serducho
2. Królestwo niebieskie - 10/10 serducho
3. Helikopter w ogniu - 10/10 serducho
4. 1492: Wyprawa do raju - 9/10 serducho
5. Robin Hood - 8/10 serducho
6. Naciągacze - 7/10 serducho
7. American Gangster - 7/10
8. Przetrwanie - 6/10
TONY ...
1. Deja Vu - 10/10 serducho
2. Top Gun - 9/10 serducho
3. Wróg publiczny - 9/10 serducho
4. Fan - 9/10 serducho
5. Metro strachu - 8/10 serducho
6. Przetrwanie - 6/10
Przetrwanie, to tylko produkcja - nie liczy się.
Zapomniałem o Naciągaczach - u mnie też w pierwszej 10.