Niezwykła filmografia-pełna różnorodność gatunków i motywów muzycznych. Równie dobry w kinie S-F (Obcy, Coś, Pamięć Absolutna), filmach przygodowych (Kopalnie Króla Salomona), sensacyjnych (seria Rambo) i dramatach (Chinatown) Świetne soundtracki do Nagiego Instyktu i Interkosmosu. Czysty Geniusz. Szkoda, że odszedł.
Ocena poniżej 10 jest błędna więc popraw ją szybko na prawidłową użytkowniku. Tu nie chodzi o gusta . Goldsmith jest ponad waszymi gustami fani żałosnego zimmera
Jedyny plus tego nowego rankingu oceniania każdego filmu, a nie całej twórczości to lepsze miejsce Goldsmitha w rankingu aktualnie #34, a pamiętam jak był w połowie drugiej setki i nie wiedziałem czemu wraz z Johnym Barrym byli tak bardzo nisko, bo jest to na pewno ta klasa co właśnie Williams, Morricone czy Barry...
Star Trek:
https://www.youtube.com/watch?v=rzHw3W_7Ft8
Ostateczna granica:
https://www.youtube.com/watch?v=sAiPLPvxnxk
Pierwszy kontakt:
https://www.youtube.com/watch?v=IZeO1ByUN0Q
Rebelia:
https://www.youtube.com/watch?v=5imXgQyTE6c
Szczególnie polecam "Star Trek" i "Pierwszy kontakt"
Nie pamiętam praktycznie żadnej muzyki przez niego stworzonej... A mam z nim obejrzane kilkanaście filmów jak je sobie przypominam to jednak muzyka była przyjemna ;p
Jeden z najlepszych kom pozytorów muzyki filmowej. Tworzył rewelacyjną ścieżkę filmową do horrorów i thrillerów.
Tak, jak nie rozumiem 39 pozycji Basila Poledourisa, tak tym bardziej nie rozumiem 158 pozycji jednego z największych geniuszy muzyki filmowej. To tak, jakby Mozarta albo np. Händla wyprzedzali mało znani, a może w ogóle nieznani kompozytorzy z epoki. Hmm... Mozart na 158 pozycji w rankingu kompozytorów (wszech...
Tworzył naprawde epicka muzyke do samych klasyków. W jego muzyce było . . .. to coś. Miała w sobie duszę i potrafiła idealnie tworzyć klimat lub go podbudować. Był naprawde geniuszem. Niech spoczywa w pokoju [*]
Nie zasłużył na miejsce w pierwszej setce Filmwebu. Gdyby stworzył muzykę do "Gladiatora", to pewnie zajmowałby obecnie drugie miejsce. A tak...
Bo co takiego skomponował Goldsmith żeby być w pierwszej setce? Przecież napisał tylko coś...
Verhoeven był wybredny i przez miesiąc szukał odpowiedniego tematu przewodniego (co strasznie irytowało Goldsmitha), który miał dobrze oddawać naturę Catherine Tramell czyli musiał być elegancki i uwodzicielski. Ale gdy w końcu razem uzgodnili jakie brzmienie pojawi się w filmie, dalsza współpraca przebiegała gładko....
więcejKilka tygodni temu był na 69 chyba w rankingu, wczoraj 110, dzisiaj już 116 i wciąż jedzie w dół. Kompozytor, który powinien być w pierwszej dziesiątce, jak nie w piątce. Szkoda